blann grejorna di sålde va en resegrammofon, ett trasigt plommonstop va där me i samma rop, ja fick de för en krona alltihop



Skoja att jag har fyndat i helgen. Fredag "fynd", lördag fynd, söndag FYND.

Fredag var ju bara tokig, haha skojar inte.

I lördags hittade jag två tavlor, två dockor, två tröjor, två speglar. En väska! Handskar! En sjal som Ellen stal. Det var sådär billigt, pappa betalade lite. Spenderade kanske tvåhundra.

Men idag! Allså sjukt! Idag hittade jag:
En rutig pojkskjorta
Två par chinosliknande saker
Ett par snygga vida jeans
Två bodysar, fast den ena är gjord för en sjukt stor människa som bär blöja, så den åker nog tillbaka i loppishögen
En mockakjol!
Två andra kjolar
Ett par brokiga byxor som ska bli tights. Och en matchande kofta, snyggt!
En vit tröja
Ett hello kitty-linne haha
En röd plyschskjorta som för tankarna till röda mattan (alltså inte till dem som har privilegiet att gå på röda mattan utan själva mattan)
Jeansjacka fast töjbar så att säga
Två halsdukar
En pälssjal (?) Det är inte päls och det är inte direkt nån sjal, mer en luden trekant. Men kan säkert vara användbar
Ett par sjukt snyggfula stövlar! Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till dem liksom, dock är de lite små..
Tre, nä fyra skärp, varav ett med spiderman på!
Ett silverfat och fyra guldiga fat
Fem eller sex tallrikar
Ett paket rökelse
Halsband med hummer "hett"
Hårklämma
Två koppar med ett fat
Askfat
Fyra vinylskivor
Småpluttar att fylla ut min lägenhet med
En guldig golvlampa med fransskärm
Pytteliten guldig ram med broderi, till mitt nya hall-tema
Guldig termometer till halltemat
Summa idag: 90 kronor!!
Temat för dagen var "köp en plastpåse för tjugo spänn och fyll den till bredden" my god! Meget godt!
Och jag är nog mest nöjd med mockakjolen, mocka kommer hårt i vår har jag hört. Mhm aha


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fynd! Själv fick jag 17 böcker för 20 kr ;-)

2009-04-05 @ 21:24:26
Postat av: Jenny

Vilka fynd! Själv fick jag 17 böcker för 20 kr..;-)

2009-04-05 @ 21:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0