så länge skutan kan gå

asså båtar *älska*
min kompiz Elly och jag kör båtmetaforer helt igenom, det går sådär, jag är så dålig på metaforer. Fattar aldrig att det finns nån vidare mening. Men Elly är asbra på det. Som att bommen bara faller när man leker men annars rör den sig bara i sidled. Äh det är kul för invigda iallfall. Själv säger jag att jag gör myteri och tar över befälet, om nån ska va kapten på denhär skutan så är det fan jag. Det påminde Elly mig om. Viktigt att komma ihåg. Så alle man överbord, ny besättning kommer ombord. Börjar bra.

Det började med att jag var ett vrak och Elly sa att det ordnar sig, även ett vrak komme rupp till ytan tids nog. Elly blev ett vrak ett tag men nu är hon en fregatt och jag är nog mer en lyxkryssare. Nej nej jag vet, en nöjesbåt, jah! Så känner jag mig. Fullkomligt fantastisk. Inte som en finlandsfärja, mer som ett 24 timmars Peter Sellers-Party.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0