det går sådär bra

Sista tentan på utbildningen idag. Det var inte så jobbigt, öppen grupptenta, har mest suttit och pratat hela dagen. Om det växande kunskapssamhället i kontrast till välfärdssamhället. Gillar gruppen men nu är det hejdå bye bye. På torsdag har jag sista föreläsningen, känns wierd. Stor flicka nu. Åh är arbetslös om två månader, gött *inte*. Får ett studiemedel till, eller kanske två. High life lixom. Hur kan det vara upplagt så att alla lärare utexamineras i januari när de flesta lärartjänster tillsätts i augusti? Jag har kollat på arbetsförmedlingen, och det finns just nu två jobb i hela Skåne som jag kan söka. Jepp. Akademisk utbildning.

Uppdatering: CSN säger att jag får två studiemedel till och att min skuld är 168 860. Mycket pengar. Ska nog köpa en lägenhet för dem. Tack CSN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0