kom hem utan strumpbyxor, nu kan jag lika gärna skita i att borsta

Det finns ungefär en miljon sätt att slippa plugga. Igår möblerade jag om.


Här sover jag nu. Avskärmat å fint.


Å här sover min stereo nu. Exponerad och fin. Hyllorna ska upp ovanför men innan har konstruktionen på hyllorna förbryllat åtskilliga snickare och lekmän. Men jag kom på lösningen så måste fixa lite konsoller innan de kan komma upp. Men då jävlar. I två år har de stått lutade mot väggar, legat i källarutrymmen, varit i vägen, beundrats och gråtits över. Snart är den långa plågan slut.

Idag slapp jag plugga för jag var hos tandläkaren. Det var sådär roligt. För ett tag sen (okej det var ganska längesen) upptäckte jag att jag hade en ihålig tand. Jag trodde att det var en lagning jag tappat och eftersom jag inte har haft några besvär så har jag dratt mig för att gå till tandläkaren. Det visade sig dock att det var långt gången karies (=hål i tanden) :( Tandläkaren var på mig om mina matvanor och om socker i teet och så vidare men jag är fan skitnoga. Jag borstar och trådar och sköljer och har mig, dricker aldrig läsk, inget socker i te och kaffe, inte mycket godis men trots denna nogsamhet hade jag fler hål som ska lagas. Två gånger till ska jag dit!! Fuckit. Oroar mig för mina tänder men mer för mina pengar. Sen var jag så sur att jag var tvungen att tröstshoppa med Våffe. Skulle egentligen bara köpa ett par strumpbyxor men det spårade ur. Våffe handlade så mycket att hon fick låna pengar av mig haha.


Köpte värsta snygga skorna. Våffe och jag köpte likadana för vi är partners in crime.

Kommentarer
Postat av: Maggi

Jag vågar knappt fråga om hyllorna eftersom det lika gärna kan ha med något helt annat att göra men menar du de svarta hyllorna som stod i andra rummet innan?



Dessutom, i förrförra inlägget skrev du "Han hjälpte mig att möblera om för att jag ska få mer privatliv (efter gårdagens seriösa snack med Karolina (roomien)). Nu är det inte lika fint möblerat längre men nu kan man inte titta på mig när jag sover". Jag vet att det inte är så men det låter lite ensam ung kvinna söker. Eller så associerar jag sjukt igen. Tadaa.

2009-09-03 @ 18:04:29
Postat av: Ulla

Nä de svarta hyllorna har Karolina tagit hand om, mina hyllor är väggfasta och handgjorda i trä som jag fått fått för längesen men aldrig lyckats sätta upp.



Ensam ung kvinna söker är mitt andra namn. Eller artistnamn kan man säga.

2009-09-05 @ 09:35:56
URL: http://lifeofulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0