Jag ska fan bli professor

Idag gick vi upp med vår uppsats och oppositionen genomfördes utan opponeneter. De vågade inte komma för det hade inget att säga om den, så bra är den. I stället fick pedagogikprofessor Jerry Rosenqvist opponera på den. Det var mycket bättre. Han kom med vettiga synpunkter och vi förde intressanta diskussioner och både Emma och jag fick glänsa lite. Nu sa jag till honom att jag ska fortsätta på uppsatsen i en masterexamen så nu får jag väl göra det. Jag älskar högskolan, jag vill inte sluta. Undrar om man måste vara begåvad för att bli professor eller om man kan arbeta sig till det. Ska kanske ut och jobba lite så jag får mer trovärdighet som lektor. Men bara lite.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så du skulle presentera det idag... jag trodde det var imorgon, jag som skulle önska lycka till..:-(

Jaja, det verkade ju gå bra i alla fall! Ni blev godkända?

2010-01-14 @ 22:20:51
Postat av: Sara

Ja det var idag. Vi blev godkända men har ändå ett par ändringar vi ska göra för att höja kvalitén. Våra opponenter kom inte så det blev lite bakvänt, men jag tyckte vi redde upp situationen rätt bra ändå. Det går bra med ett lycka till såhär i efterhand. Imorgon är det skolavslutning, mycket märkligt. Tänkte ringa och höra hur din vecka gått, kanske hörs imorgon?

2010-01-14 @ 22:34:40
URL: http://lifeofulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0