jaha så va man magister dårå

Jaha. Idag har jag tagit examen. Det kändes... som ett stort jävla jaha. Haha. Nä det tar nog en stund att fatta bara. Jag, Sara, Ulla, Ohlala är lärare, hur ska det gå? Jag kan väl inte ta ansvar och ha koll på en drös ungar? Äh. Arbetslös är man med. Fast jag sökte ett jobb igår kväll. Bara ett. 15 timmar senare ringde de och ville ha mig dit för intervju på måndag. Man är väl kvalificerad alltså. Värsta drömjobbet är det med, vi får se hur det går.



Käraste Emma, hur ska det gå utan dig? Vi har ju samarbetat och hållit ihop varenda termin, alla arbeten, alla böcker, alla dagar. Nu ska jag helt plötsligt arbeta utan dig som ständig samtalspartner. Du är den enda som förstått dig på texter och pet, referenser, avstavning, meningsbyggnad och jag har kunnat dela alla mina våndor med dig. Hoppas vi klarar oss bra. Nepal nästa, lycka till!

Kommentarer
Postat av: anonym

jaha. och hur var festen som dina snälla vänner arrangerade?

kan man anlita dom?

/ett fan

2010-01-20 @ 22:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0