wzup kulturkrock



Ja jag har då nytt jobb som jag sa, det är rätt fett okej. Lite skit får man stå ut med men men. Iallafall så dethär med kulturkrockar eller vad man ska kalla det. Idag träffade jag ännu några ur personalen som jag inte träffat innan och vi småpratar lite. Den ena killen frågar var jag kommer ifrån och jag säger ju Malmö såklart och han tror mig inte, eller är åtminstonne måttligt förvånad. Jag undrar såklart varför och han säger "du verkar inte vara från malmö för du är ju ingen GB om du fattar vad jag menar" HA HA HA, skulle inte jag vara en GB? Jag är ju äkta! GB betyder gangsta bitch för er som undrar och stackars kille som lever i en värld där halva Malmös befolkning består av gangsta bitches! Haha jag dog vilken kille alltså. Men jag måste ju seriöst jobba på attityden, man vill ju inte uppfattas som lam heller. Jag är ju 212 värnhem gangsta bitch.

Nästa roliga sak var när jag småpratade med en annan kille och han frågade vad jag gillade att göra förutom att jobba och plugga och jag sa att jag gillar att gå på loppis, att det är min hobby. Han skrattade så han dog, han var tvungen att göra en anteckning i sin mobil där han skrev loppishobby Sara. Ja men asså jaja. Här lever vi i olika världar mannen. Ja mina arbetskamrater är det inget fel på, kommer bli fett bra. J är länken mellan världarna tror jag, han är både nere i möllanträsket och säger wzup niggah och sånt. Jag får lära mig.

Kommentarer
Postat av: Maggi, arbetslös.

Kan inte vi öppna en loppisbutik där vi säljer de loppisfynd vi hittar men som vi inte kan behålla? Du är kanske inte där ännu men jag lovar att efter några år med loppis som hobby så blir det lite mycket grejer. Vi kan ha affären i något skruttigt hus med trädgård som vi kan servera kaffe med kaka i. Odla ekologiska grönsaker och baka egna bröd. Ta extra betalt för att det är så idylliskt! Kom igen, du behöver aldrig mer sommarjobba!



Det enda vi behöver är ett fint litet hus med plats för ett industrikök och med extrautrymme för affären på en plats med pendlingsavstånd från malmö men ändå inte för nära stan. Vi kanske kan ha affären på gula gården?

2009-04-29 @ 12:33:16
Postat av: Elly

Jag har alltid velat öppna kondis! Kaffe i kopp. Jag går gärna med på den biten. Håller ni i butik kan jag hålla i kondis. Jag har ju cafévana! Hör av er när ni hittat lokal.

2009-04-29 @ 22:33:02
URL: http://lugn.wordpress.com
Postat av: Ulla

Jag älskar er.

2009-04-29 @ 23:08:34
URL: http://lifeofulla.blogg.se/
Postat av: Ulla

Men fan vad onödigt att jag har utbildat mig då ju. Kanske kan kombinera med barnaktiviteter också?



Jag behöver aldrig mer sommarjobba i vilket fall, är färdig nu, sista sommaren.

2009-04-29 @ 23:08:53
URL: http://lifeofulla.blogg.se/
Postat av: Elly

tjohej

2009-05-01 @ 01:26:16
URL: http://lugn.wordpress.com
Postat av: Maggi

Om vi blir många kan vi satsa stort! Typ http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/405497! Vi kan ha ett litet zoo också så att jag äntligen får mina getter och skogsfår!

2009-05-01 @ 09:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0