skadad

Mitt jobb är ofta lite tråkigt, eller inte tråkigt, men ibland är det som att det inte händer så mycket och då kanske brukarna börjar slåss så det blir lite action. Igår var vi bara vikarier som jobbade för all ordinarie personal var på utbildning. Ja det var ungefär samma tempo som annars, satt och solade lite, pulade, lagade mat. Men så hittade vi en ny pryl som vi fått, som förmodligen är till brukarna men som förmodligen kommer att brukas mest av personalen. Det är en stor, alltså vi snackar giant, gymboll som liksom är som två bollar som håller på att klonas, eller celldelas eller wtf. Well well, den är till för att sitta på och rulla på men den kan också kastas. Av personalen. På personalen. Den gigantiska bollen kastades runt och A pajade nästan sina glasögon, jag pajade min armbåge och det hela avslutades abrupt när J fick åka till AKUTEN. Fatta! Hur beskriver man en sån arbetsskada? "Fick en stor boll kastad på mig" "av en brukare?" "nä av min kollega" Asså sinnes. Fatta att vi även ska få en studsmatta att ha på gården, ni vet en sån jättematta. Den kommer ju användas flitigt av personalen men vilka arbetsskador sen..


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som om ni har skoj iaf!! Även det blir arbetsskador!! HA ha.. Hoppas allt är bra med dig? Längesen vi snackade nu ju!!! Ha de fint! Kram

2009-05-20 @ 09:40:50
URL: http://tessansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0