han vet nog inte så mycket om spotify, podradio, pirate bay, wmp, mp3, webradio, ipod, cd och stereo

Hansen nu
stod det i ett sms jag fick av min pappa tidigare idag, vilket i hans värld betyder Sätt på radion! (p4 såklart, enda värdiga kanalen), de spelar bröderna Hansons hit från 1997, du gillar ju den, titta vilken snäll pappsi du har som gör så du får höra din favvisbit.

Han har inte riktigt förstått vidden i ungas musikvanor och internets möjligheter när det gäller musikkonsumtion. Om jag vill höra bröderna Hanson startar jag Spotify, jag behöver inte vänta uppmärksamt vid transistorradion och hoppas på önskelåten. Pappa har inte heller förstått att jag fortsatte växa efter att han flyttade ut 1991. Kanske hängde han med till Hanson-stadiet (12 år sen), men jag tror inte att han vet att jag är vuxen nu. När pappa står i butiken och hör Hanson på radion tänker han på mig och tror nog ändå på allvar att jag ska slänga mig på on-knappen på min high-fi stereo för att höra en låt som jag gillade när jag var 12.

Ja alltså jag har kontakt med min pappa så jag är ingen stackars pappalös snyftare, det är bara det att pappa inte riktigt förstår att tiden går. Kanske har jag utvecklats mer på de 12 gångna åren än vad han har. Kanske. Pappa har teve med inbyggd VHSspelare.

Fast jag ska väl inte sticka under stolen med att Mmmbop är en bra låt. Lyssnade på den förra helgen haha när jag, Våffe och Pauli förfestade. Och en gång hade jag Hanson-förfest. Jag och Ellen drack munkvin i smyg på mitt rum hos mamma och lyssnade igenom alla mina Hansonskivor (gedigen samling).

Så maybe pappa was right.


Kommentarer
Postat av: jenny

Han har faktisk inbyggd dvd också.....;-)toppmodernt

2009-11-17 @ 10:45:24
Postat av: Maggi

Naah, vad sött av din pappa. Om du hade satt igång radion hade det varit som i en sån där film du vet. Där barn och förälder är långt ifrån varandra men båda sitter i fönstret och ser på samma måne.

2009-11-17 @ 13:58:16
Postat av: Elly

Fast jag vill ändå inflika att det är extra speciellt när man hör en låt på radion. Det är inte lika roligt att logga in på spotify. Speciellt om det är en låt man glömt bort eller så.

Eller en låt som man aldrig skulle leta upp på spotify men ändå kan uppskatta när den kommer där efter ekot.

2009-11-17 @ 15:05:08
URL: http://lugn.wordpress.com
Postat av: Fredrik O

Nu ska jag vara en jobbig jävel och hårddra det du skriver.



1. Innehåller iPod, mobilradio eller spoity (via dator) inga transistorer? Jo!



2. Det vore skamligt om du inte utvecklats mer än din pappa på de senaste 12 åren, då du startade på åldern 12. Frågan är om ni har nått samma absolutvärde? :)



3. Är man mer utvecklad och intressant som person om man har en massa häftiga prylar? (dvs, prylar som är lite hotare än tv med inbyggd vhs). Jag hoppas och tror inte det...



4. Den sista och viktigaste punkten. Man ska vara snäll mot pappor!

2009-11-20 @ 12:56:01
Postat av: Jenny

Och den där har man skaffat barn med....

2009-11-20 @ 23:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0