Krakel Spektakel köpte kvinna ur kris, hon blev nöjd och vis, ja precis!



Våndan har vänts till framgång, jag är pepp för de kommande fem veckorna i förskolklassen. Ett besök på bibliotekets barnavdelning, där jag hittade böcker från barndomen och ny litteratur, en pojke som ville bli läst för och snälla föräldrar. Elly tog mig på fika i solskenet och gav mig idéer och inspiration. Nu är det biff, nu går det bra. Behöver ju inte planera de fem veckorna i detalj nu, räcker med att jag har lite koll. Planerar bara för morgondagen just nu, ser vad som händer. Visst, det kommer bli långa dagar och arbetsamma kvällar, men nu känner jag att det är kul. Kul kul kul. Och barn kan vara rätt mysiga och inte enbart hemska. Det är bara barn-mobben som skrämmer mig, kollektivet, den brokiga offensiva massan. Meeeen..I think I can handle it.

Och Lennart Hellsings knas inspirerade mig mångfaldigt.

I Annorlunda
där är sjuka sunda
där är alla gubbar unga
där är bomullstussar tunga
där betar bilarna på ängen
där seglar båtarna i sängen,
men annars är det mesta bara
som det brukar vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0