Veckan i bilder

Förra veckan var både fuckad och bra. Jag började praktisera och hade fullt upp med det.


Hann ändå gå och se Hello Saferide. Det var nice. Ganska lågmält och mysigt.
Sen hann jag med att ferra lite med Pauline, Maggi och Våffe. Hann dock inte ta några bilder. Men vi såg momofoko och alice in videoland. På babel. På Babel var alla toaletter avstängda och de som inte var avstängda var det stopp i. Sjukt dåligt. Och Äckligt. Det var vatten (kiss) på hela golvet, fett traumatiskt. Dåligt Babel, dåligt. Och de gjorde sin egen "cider" dvs. vin med likör och sprite. Sjukt äckligt. Funderade på om det var lagligt att kalla det cider, kanske ska stämma dem.

Sen var det fredag och jag tänkte ha pysselkväll med Limpan, men det sket sig. Ellen bjöd på vin och sen gick vi på galet stor fest med Jola. Hade typ myzkläder på mig.

Galet. Lägenheten hade typ åtta rum och två kök, kakelugn och åtta småungar boende där. Eller tonåringar. Vi snodde öl i kylen och rökte inne, dansade till popmusik och pratade om borderline. Det var roligt.


I lördags var jag, Ellen och Paula sjukt kulturella. Först drack vi rödvin (kulturellt), sen gick vi på typ sju gallerier (kulturellt). Sen åkte vi gammal Malmöbuss (lokalkultur!). Fint. Och lite fest i en främmande stadsdel (nykultur). Var sedan på gayklubb (främmande kultur). Konstig efterfest med saft och Majas alfabet (barnkultur).

Del av utställning på gamla Rooseum, det som ska bli moderna museet snart. Jag blev sjukt yr där inne, härligt. Gillade utställningen, som ett svar på tal. Alla de andra gallerierna var halvkassa. På ett spelade de jazz, det var i och för sig nice men jazzfolk..alltså jag vet inte. Nä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0