när dagen vände och blev natt med en hatt och en katt

Hade en riktig shitty dag första dan på terminen. Kom nästan för sent, fick massa tråkig information, missade ett informationsmöte, fick ångest inför c-uppsatsen, fick inte tag i en bok jag måste ha (kristianstad, malmö, lund,utlånad överallt, slut på förlaget, läsas till torsdag) stressångest inför praktiken och jadi jada. Sen gick jag och Emma och käkade god (och nyttig!) (nåja) lunch (och missade mötet vi inte hade nån aning om) och unnade oss god mat istället för cigaretter. Det var en bra sak. En annan bra sak var att få träffa Emma, såklart, och prata massa skit, underbart. Vi fick också en bra seminarieledare och än en så länge lovande basgrupp.

Låter mer positivt nu när jag tänker på det, innan idag ville jag bara dö men nu känns det rätt okej. Man får bryta upp våndan i småbitar så känns det mindre. Ellen ringde och fick mig på bättre humör, Våffe hjälpte mig hitta saker som fick mig på andra tankar (heh) och Elly chattade mig med än värre pluggångest. Lugnt. Sen bjöd min nu fantastiska roomie på te och spelade Pink Floyd-låtar på gitarr för mig. Jag spelade min favoritlåt Var bor du lilla råtta för henne. Sen pratade vi om hur vi ska göra med karlarna i våra liv. Hon tog upp frågan och jag bara garvade. Vi diskuterade länge och väl och bestämde att jag ska smsa när jag är på väg hem med eventuell random karl el. dyl. i min hand, då ska hon gå över gatan till 24-7-gymmet och jogga. Eller möjligtvis spinna. Bra deal, hon tyckte inte alls att det var dumt. Jag tyckte att det var inte dumt alls. Annars kan jag ju bara låsa hennes dörr från utsidan, det är en enklare och snabbare lösning. Eller så skickar jag in ett par öronproppar i golvspringan.


Fantastisk roomie jag har skaffat mig måste jag säga. Från och med nu ska jag alltid lita på min magkänsla direkt.
Måske er jeg synsk.


Kommentarer
Postat av: Elly

Carolinka kommer bli fitt! hehe

2009-09-01 @ 11:14:27
URL: http://lugn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0