hat..irritationsmomentslistan, inlägg 982: fuck you

Asså blev på sjukt dåligt humör innan. Jag var i Västra hamnen (jobbrelaterat) och först cyklade jag rakt in en jävla grushög för det finns inte nån stans i västra hamnen där de är färdigbyggna. Fick cykla sjuk jävla omväg för att komma dit jag skulle och då hittade jag inte den jävla adressen för det finns varken gatunamn eller husnummer. Hata. Jag ställde min cykel i det enda cykelstället som kunde skymtas och lämnade den där. När jag var färdig och skulle ta min cykel var det en gubbjävel i bil som stod på tomgång bakom mig i cykelstället och väntade tills jag hade pratat färdigt i telefon (ca 6 min) för att peka på en skylt där det stod att det bara var boende på adresen som fick parkera cyklar där. Men vafan är dealen med alla som äger västra hamnen? Tagga ner och sluta engagera er. Ska jag sätta en skylt på Värnhemstorget att folk bör prata tyst för att inte störa eller att cykelställen bara är för de boende? Fuck you, hatar den jävla stadsdelen, visst det är ganska fint och mysit men det blåser fan alltid och det är chaktmaskiner överallt, men det är ju en ny stadsdel, man får väl se det så (9 år. 9 år, fatta!) Fuck you.

När vi ändå är på rätt spår så vill jag slå ett slag för kullerstenens avskaffande. Visst, det är väldigt fint på håll och på avstånd och pitoreskt kulturarav och jadi jadi men jag fastnar och fördärvar mina klackar när jag går och när jag cyklar stjäl den all fart jag nånsin trampat upp. Fuck you.

Och min så kallade "medpraktikant" eller vad jag ska kalla det, alltså hon som är på samma praktikplats som jag, hon hänger mig i hasorna 24-7 och när jag tar fram smör till mellanmålet, då ska hon ta fram smör också, hon kan ta brödet istället men nädå, här jobbar vi inte så, här tar vi inga egna initiativ, bara häng mig i hossorna, gör det. Idag började hon morgonen (07.16) med att säga att det finns killfilmer och tjejfilmer och att det är så det är. INFÖR BARNEN! och hon känner inte mig, men är det nåt som gör mig jävligt förbannad, är det när pedagoger gått igenom en hel (nästan) lärarutbildning utan att fatta ett piss. Det är vår förbannade uppgift att motverka traditionella könsnormer, det står i läroplanen och i i princip alla andra dokument som styr över skolan. Fuck you.
Sen (kuriosa) berättade hon den sensationella nyheten (!) att i Ungern minsann, där tar de bort engelskt tal från filmer och lägger på ungerskt tal! Har ni hört nåt så nymodogt och så konstigt?!
Oj, vilket professionellt förhållningssätt jag har gentemot mina kollegor, ja jag säger då det. Fuck you.


Kommentarer
Postat av: Fröken Emma

Jag hade kunnat svära en lång harang men det behövs nog inte. Jag tror du förstår hur upprörd jag blev och varför. Idiot. (Inte du, hon alltså).



För övrigt vill jag lägga till en punkt angående kullerstensavskaffandet. Det är inte bara förstörande för klackskor och cyklar, tänk på alla rullstolsbundna. DET borde du kanske också tänkt på, assistent (ibland iaf) och allt. :P

2009-09-23 @ 08:14:13
URL: http://mittlivminsanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0