om frosking

Jag och Emma har sedan i fredags bara blivit klokare och klokare och har fått rätsida på hur vi ska skriva vår C-uppsats och framförallt om vad. Våra huvudbegrepp är Bemötande, Genus och Barn med funktionshinder. Vi ska skriva om hur barn i träningssärskolan bemöts utifrån kön och hur pedagoger ser på sitt arbete ur genusperspektiv. Det ska bli oerhört spännande (allvarligt) och det roliga är att det inte finns så mycket forskning om just detta så vi blir banbrytande. Jag hoppas våra tio veckor aka femton poäng kommer vara givande och väl disponerade av oss själva. Jag vill tro att det är en fruktansvärt (nåja) bra merit att ha skrivit om detta med tanke på mina visioner om framtida arbete. Jag vill ju arbeta i träningssärskolan och gärna med barn med autism. Men jag börjar också tänka mer och mer på att forska inom området. Man behöver ju inte bli mossig bara för att man är vuxen och instängd på ett universitet. Älskar att vår nuvarande gruppansvarige lektor har ungdomen i behåll. Såhär avslutar han mail han skickar till studenterna:

CU Göran

Göran Brante
Lektor i pedagogik
Högskolan Kristianstad

Man bah CU2, dude.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0