I'll walk these streets with you

Igår skulle jag jobba 6 timmar. Jag myglade och jobbade tre och en halv och en halvtimme av dem var jag på rast. Moraliskt inkorrekt men palla, det enda som var lite synd var att jag missade fikan. På de tre arbetade timmarna hann jag med en del intellektuella samtal, om akademiska uppsatser, författarskap och zehnbuddhism. Tror inte att jag kännt att jag haft nåt intellektuellt utbyte på jobb förr, det var gött. Flow-rida' är jävligt trevlig och vettig trots sina knappa tjugo år. Han läser psykiatrisk omvårdnad och är sjukt intresserad av det, vi har haft många vettiga samtal den här sommaren kom jag på nu. Han är bra. St-o skriver en bok och är väldigt vettig han med. Bra. Det behövs vettiga människor i LSS. Det behövs vettiga människor i skolan med. Jag pratade med en kille i min seminariegrupp som verkar vara värsta besserwizzern, men jag började ändå gilla honom. Det är okej att vara besserwizzer om man kan leva upp till det, han har jävligt mycket teori bakom sig, men verkar ändå ganska ödmjuk (nåja, eller han visar iallafall sina svaga sidor ibland). Det är kul att varje högskoletermin och ny arbetsplats bjuder på möten med nya människor. Visst, man kan välja att hänga runt och snacka skit med folk, men för mig är det den professionella relationen och mentala utbytet som betyder mest. Folk ser nog mig som ganska störig besserwizzer också, som pratar rakt ut, aldrig räcker upp handen, sitter längst fram och för resonemang med seminarieledaren, kommer med ofärdiga tankegångar, tar plats. Men trots allt så tror jag att jag får ut mer av min utbildning än de som sitter tysta och inte vågar fråga eller visar mer intresse för sina mobiler och filofaxer. Hmm oj vad jag blev taggad nu. Men det är nog mest för att jag oroar mig för att detta är min sista termin som jag har chans att göra såhär, efter jul ska jag föreställa vuxen och färdigutbildad. Det känns ju okul. Jag är inte redo. Jag vill hellre föra teoretiska resonemang och referera till mina låtsaserfarenheter. Jag vill inte sitta på en stol omgärdad av skrikiga ungar. Usch. Jag ska nog plugga i all evighet.


Kommentarer
Postat av: Maggi

Plugga i all evighet is the shit.

2009-09-14 @ 12:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0