det är inte helgen vecka 48 men jag kommer nog ändå gått över ett torg på lördag kväll

Idag var jag i Kristianstad och pluggade med Emma. Det var mycket ansträngande. Jag höll på att somna ungefär 8 gånger. Fick iallafall mat av Emma, det var gott. Snällt. Särskilt anstängande var det att åka tåg. Jobbigt. Och kallt. Men hade en liten lur i örat som spelade fina bitar för mig. Det var jättekallt på tåget verkligen. Det satt en kvinna med en hund och en kvinna med blåställ och kånken mitt emot mig. De pratade, jag tänkte att jag kanske kommer att bli så en dag. Fjällräven och KNIV! hade hon. Säkert arborist eller något liknande. Fältbiolog. Hundmänniskan sa att livet hade förändrats med hundskaffandet, nu kunde hon bara umgås med folk som accepterade hunden och tålde den. Också ville hon att hunden skulle ha en flock. Sen lyssnade jag inte mer för då lyssnade jag på Lily Allen spendera timmar på att ge huvud. Huva som man sa förr.

Spenderade också tågfärden på att prata med Våffe i telefonen, vi pratade om ungefär 61 olika ämnen. Till exempel hur man kokar ägg. Jag lovade henne att gå till vårdcentralen. Det har jag inte gjort. Det kostar pengar och är tråkigt. Kanske går på måndag om jag överlever helgen. JA! Det var det jag skulle berätta, som ett brev på posten fick jag 500 kronor. Och en mobilstrumpa. Mkt fint. Tack för att ni läste, hoppas ni är berikade, trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0